Lthien Elensar Lothlorien Hanımı
Mesaj Sayısı : 2672 Yaş : 36 Nerden : Lothlorien İş/Meslek : Lothlorien Hanımı Lakap : Sabah Yıldızı Kayıt tarihi : 26/12/07
Karakter Kağıdı Irk: Elf Altın: 50.777 Seviye: (20/21)
| Konu: Yetenekler ve Yetenek Puanları Salı Ara. 16, 2008 10:57 am | |
| Ne kadar her karakter için temel, prestij, KyO sınıfı gibi birçok seçenek mevcut olsa da aynı sınıflarından seviye alan karakterler aynı özelliklere sahip oluyor.
Ama tamamen aynı sınıf seviyeleri almış iki kahraman bile birbirinden farklı güçlere sahip olabilir.
Yetenek puanlarıyla bu farklılaştırmayı yaratabilirsiniz
Tüm karakterler her seviyede 1 yetenek puanı alırlar. . Bu yetenek puanını, o ana kadar öğrendiğiniz özelliklerı geliştirmek için kullanabilirsiniz.
Bu geliştirmeler sabit-kalıplaşmış değildir. Tamamen sizin insiyatifinize bağlıdır, ancak elbette ki DM tarafından kabul edilmelidir. Yetenek puanlarını hasar arttırmak için kullanamazsınız. Daha çok taktiksel özellikler ekleyebilirsiniz.
Yetenek puanlarını sonraki seviyeler için saklayamazsınız. Puanı aldığınız seviyeye kadar, puanı aldığınız seviye dahil, sahip olduğunuz özellikler üzerinde kullanabilirsiniz. Bir özellik ancak 3 kez geliştirilebilir ve bu geliştirme sonradan değiştirilemez. (Mızrak Kullanımı seviye 3 .. gibi) Yetenek puanları 2 şekilde harcanabilir.
1- Var olan yeteneğinizi geliştirebilirsiniz.
2- Yetenek geliştirme yerine yeni bir yetenek alabilirsiniz.Örnek: 5. seviye ye sahip bir karakteriniz. var. 4 yeteneğiniz var ve bunlar seviye 1'de. 4 yetenek puanınız mevcut. Bu puanlardan 3.nü yetenek geliştirmek için kullanırken geriye kalan 1 puan ile atıyorum, Mızrak uzmanlığı yeteneğini alıyorsunuz. Okçular İçin Sabit Yetenekler:
Okçuluk Uzmanlığı: Sizi bir ok ustasına çevirir. (okçu sınıfı dışında bu yeteneğe sahip olanlar 1.seviyeden daha fazla yükseltemezler)Özel Ok Atışı: Bu atış sayesinde saldırı gücünüze +3 eklenir.Lakin savunmanız -3 gider. (okçulara özel sabit yetenek)Zehirli Ok Atışı: Zehirli tek bir ok atışı, rakibinizin Can Puanından -3 alır.Bir dövüş sırasında en fazla 2 kere kullanabilirsiniz.(sabit 1.seviye)Yakın Dövüş Uzmanlığı: Silahsız bir şekilde göze göz dişe diş. (Sabit 1. seviye)Savaşçılar İçin Sabit Yetenekler:Kılıç Uzmanlığı: Kılıç ustası olur çıkarsınız. (savaşçı ve kolcu sınıfı dışında bu yeteneğe sahip olanlar 1.seviyeden daha fazla yükseltemezler)Elendil: Saldırı gücünüzü +5 arttırır.Bir dövüş,savaş sırasında en fazla 2 kere kullanılabilir.Lakin her kullanımda -3 Can Puanınız gider. (savaşçılara özel sabit yetenek)Liderlik Özelliği: Savaş sırasında komuta ettiğiniz bir ordu,alay,tabur var ise; onlara +5 saldırı gücü verir ama en fazla 2 kere kullanabilirsiniz ve ordunun savunması puanına -5 yazılır. (Savaşçılara özel sabit yetenek)Zehirli Saldırı: Rakibinize zehirle saldırı yapmış olursunuz.Saldırı başarılı olur ise düşmanın Can Puanından +3 düşülür.Dövüş sırasında sadece 2 kere kullanılabilir. (Sabit 1.seviye)Suikastçılar İçin Sabit Yetenekler:Kılık Değiştirme: Kılık değiştirerek her yere sızabilisiniz (Suikastçılara özel sabit yetenek)Dudak Okuma (Suikastçılara özel sabit yetenek)Bilgi Toplama Uzmanlığı (Suikastçılara özel sabit yetenek)Hançer Kullanımı (sabit 1.seviye)Şifacılar İçin Yetenekler:Şifa Bilgisi: Kendisi ve başkalarının Can Puanına can katar. (şifacı sınıfı dışında bu yeteneğe sahip olanlar 1.seviyeden daha fazla yükseltemezler)Ölümcül Yaraları İyileştirme Bilgisi: Bir kişinin Can Puanı, toplam can puanının yarısının altına düşmüş ise ölümcül derecede yaralanmıştır. (Şifacılara özel sabit yetenek)Simya Uzmanlığı: Bir şişe zehir yapımı ya da can puanı verecek bir enerji yapımı için bu bilgi şart.Bunu paraya çevirebilirsiniz Göreve çıkan biri gelip sizden bunları isteyebilir. Her şişe de 2 kullanımlık zehir ve enerji olur.(Şifacılara özel sabit yetenek)Mızrak Uzmanlığı: Mızrak uzmanı olur çıkarsınız. (Sabit 1.seviye)Kolcular İçin Yetenekler:Yön Bulma Uzmanlığı (Kolcu sınıfı dışında bu yeteneğe sahip olanlar 1.seviyeden daha fazla yükseltemezler)Tuzak Kurma Uzmanlığı (Sadece kolcular sınıfına özeldir. Başka sınıf bu yeteneği alamaz.)Kılıç Uzmanlığı (savaşçı ve kolcu sınıfı dışında bu yeteneğe sahip olanlar 1.seviyeden daha fazla yükseltemezler)Gizlilik (Sabit 1.seviye)EKSTRA YETENEKLERÇift Silah Uzmanlığı (5.Seviyeden sonra tüm sınıflar alabilir.1d6 yerine 1d8 hasar zarı atılır)Ağır Silah Kullanmaz uzmanlığı (10.seviyeden sonra tüm sınıflar)İkna KabiliyetiKilit AçmaDeri Yüzücü Büyü YeteneğiYETENEKLERİN KULLANIM ŞEKLİ VE DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN TIKLAYINNOT: Sınıflarda yazan yetenekler sınıfa özel has bir yetenek değil ise, atladığınız her seviye de aldığınız 1 adet olan yetenek puanınız ile o yeteneklere sahip olabiliceğinizi unutmayınız.ÖRNEK: Kolcu iken seviye atladığınız da "ZEHİRLİ SALDIRI" yeteneğinizi alabilirsiniz.ÖNEMLİ! Zehir saldırılarınız için yanınızda bir şifacıdan aldığınız zehrin olması şarttır. Simyacılar, 1 oyuncuya en fazla sadece 2 adet zehir ya da enerji şişesi yapıp verebilirsiniz. Ellerindeki bitmeden yenisini veremezsiniz. Liderlik ,gizlilik,yön bulma özelliği ,dudak okuma,kılık değiştirme,tuzak kurma uzmanlığı gibi yetenekler sabit 1 dir.Bunlar için hasar zarı kullanılmadığından yetenek yükseltilmesi bir işe yaramaz. | |
|